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Half-Life 1

Dieses Thema im Forum "VR Modifikationen" wurde erstellt von VoodooDE, 18. September 2017.

Schlagworte:
  1. Hi Leute,
    heute hatte ich fast die Tränen in den Augen! Ich konnte Half-Life 1 mit der HTC Vive spielen! Und zwar nicht mit VorpX, sondern mit einer richtigen Mod, d.h. mit vollem Roomscale, vollem 3D und richtigem Feeling!
    Das war Wahnsinn und funktionierte besser, als ich dachte!
    Leider kann ich euch keinen Link zum Mod geben, denn es müssen auch Inhalte compiliert werden, ich hatte da Hilfe vom Entwickler.
    Zieht euch mein Video dazu rein:
     
    ToM gefällt das.
  2. Da werden Erinnerungen wach!
    Kann es sein, dass die Größe nicht ganz stimmt, also nicht von den NPCs sondern vom Ego?
     
  3. Ja, die Darstellung der Charaktere passt leider noch nicht von der Größe, aber darüber sehe ich mal hinweg. Es ist sooo geil dieses Spiel in VR zu sehen!!
     
  4. LouisB gefällt das.
  5. Screenshot_2019-12-24 Half-Life VR.png
    Vom guten Max Vollmer gibt es ein Update der Modifikation aus dem Eröffnungsthread. (y)
    Hier findet ihr die Homepage, den entsprechenden GitHub plus Sourcecode, Discord Server und Unterstützung per Patreon oder Paypal.
     
    ToM, Rocco und Mic70 gefällt das.
  6. Neue Version von heute: https://github.com/maxvollmer/Half-Life-VR/releases/tag/0.6.26-beta

    Dann kann man jetzt wohl endlich Munition aufheben.. Lade es gerade noch runter. Hoffentlich ist die Performance auf de Rift S jetzt auch okay..

    Hier das Changelog seit dem letzten Public Release:
    0.6.26-beta - 2020-03-21
    Mod:
    * Fixed trajecture and HUD position on 9mmAR
    * Fixed rockets fired from rocket launcher exploding immediately because they think they collided with the rocket launcher
    * Added missing xen9 sky textures

    HLVRConfig:
    * No changes

    0.6.25-beta - 2020-03-20
    Mod:
    * Fixed some female scientist scripts using male audio

    HLVRConfig:
    * No changes

    0.6.24-beta - 2020-03-20
    Mod:
    * Fixed crash bug in model cache
    * Fixed scientist audio announcement sometimes using female voices in classic mode
    * Fixed train control offsets that were wrong on some trains
    * Added missing 320px HUD textures and fixed train menu not appearing

    HLVRConfig:
    * No changes

    0.6.23-beta - 2020-03-19
    Mod:
    * Fixed crashes related to FMOD
    * Fixed special entities not being recognized after save/load
    * Fixed broken retina scanner after resonance cascade not reacting to touch
    * Fixed NPCs and monsters not receiving damage from melee attacks
    * Game now prints version in log on initialization

    HLVRConfig:
    * Log output now merges duplicate lines into one line and adds a repeat counter

    0.6.22-beta - 2020-03-18
    Mod:
    * Fixed crash bugs introduced in 0.6.20-beta
    * Something, something... what easter egg?

    HLVRConfig:
    * No changes

    0.6.21-beta - 2020-03-17
    Mod:
    * Fixed bug that freezes game when teleporting in a level with ladders

    HLVRConfig:
    * No changes

    0.6.20-beta - 2020-03-17
    Mod:
    * Fixed buttons and other entities sometimes "blocking" themselves when trying to interact
    * Fixed bug that caused too many entities being checked for collision with controllers
    * Fixed memory leaks in FMOD implementation
    * Fixed bug in physics helper affecting collisions with brush based entities
    * Fixed UV maps on SD gauss model
    * Several performance optimizations (see commit logs in source code for details)
    * Improved precision of collision detections

    HLVRConfig:
    * No changes

    0.6.19-beta - 2020-03-16
    Mod:
    * Fixed crashes introduced with performance optimizations in 0.6.18-beta

    HLVRConfig:
    * No changes

    0.6.18-beta - 2020-03-16
    Mod:
    * Fixed rare crash that occurs when generating physics data for a map
    * Fixed rare crash that occurs when loading a savegame
    * Several performance optimizations (see commit logs in source code for details)
    * Allow players to reduce number of gibs/debris spawned by breakables

    HLVRConfig:
    * Renamed tabs for better clarity

    0.6.17-beta - 2020-03-15
    Mod:
    * Fixed shootable rotating buttons not reacting to being shot at when "non-solid levers" is enabled
    * Fixed view height getting all messed up in some situations
    * Fixed crowbar's legacy attack not working
    * Fixed auto-duck wrongly ducking player on sloped surfaces
    * Implemented renderer optimization for people who see predominantly or only with one eye
    * Several performance optimizations (see commit logs in source code for details)

    HLVRConfig:
    * Reorganized HLVRConfig tabs:
    * "Input" split into "Input" and "Immersion"
    * "Graphics" split into "Visuals" and "Performance"
    * Added option to enable rendering to only one eye (left or right)

    0.6.16-beta - 2020-03-14
    Mod:
    * Fixed performance issues in custom random number generator

    HLVRConfig:
    * No changes

    0.6.15-beta - 2020-03-13
    Mod:
    * Fixed copypaste error causing gl_texturemode to be set to invalid value in classic mode
    * Fixed false positive error message when grabbing brush based entities

    HLVRConfig:
    * No changes

    0.6.14-beta - 2020-03-09
    Mod:
    * Limit error message for missing or broken HUD textures to be printed once instead of every frame
    * Added missing textures for train speed menu

    HLVRConfig:
    * No changes

    0.6.13-beta - 2020-03-09
    Mod:
    * Fixed HD textures not loading due bug introduced with gl_texturemode
    * Breakables spawn more gibs when melee'd by player, less otherwise
    * Default maximum number of gibs in a level reduced to 50 from 128

    HLVRConfig:
    * Players can configure maximum number of gibs in a level

    0.6.12-beta - 2020-03-08
    Mod:
    * Reduced number of grabbable gibs spawned by breakables
    * Set maximum number of total gibs in a level to 128

    HLVRConfig:
    * No changes

    0.6.11-beta - 2020-03-07
    Mod:
    * Fixed issue with ladders introduced with last update
    * Fixed hitboxes on hand models
    * Fixed weapon scale not working
    * Fixed minor issue with virtual backpack if player reselects weapon the usual way

    HLVRConfig:
    * Fixed "Number Of Displayed Log Lines" label wrongly displaying "Language"

    0.6.10-beta - 2020-03-06
    Mod:
    * Fixed playback of long sentences
    * Fixed NPCs not reacting to being held at gunpoint
    * Fixed grab behaving like a "magnet"
    * Fixed interaction with triggers that aren't simple boxes
    * Fixed held objects not being rendered correctly
    * HD textures now respect value of gl_texturemode
    * Classic mode sets gl_texturemode to GL_NEAREST for that crisp clear pixelated 1998 look

    HLVRConfig:
    * Added option to disable NPCs reacting to being held at gunpoint
    * Added option to chose if NPCs being held at gunpoint for too long turn hostile or not
    * gl_texturemode can now be set in HLVRConfig

    0.6.9-beta - 2020-03-04
    Mod:
    * Fixed crash introduced in 0.6.8-beta due to gibs being spawned without valid model
    * Fixed some bugs with height offsets
    * Fixed HUD train speed display
    * Fixed stuff lagging behind controller when being picked up
    * Stuff being held (debris, gibs etc) now interacts with buttons and other things
    * NPCs now react when thrown at with gibs
    * Implemented VR controls for usable trains
    * Added option to automatically stop trains when falling/jumping off
    * Implemented haptic feedback

    HLVRConfig:
    * No changes

    0.6.8-beta - 2020-03-01
    Mod:
    * Fixed bug that pushed players upwards when walking into walls
    * Fixed labcoat hand model animations and misaligned UV maps
    * Added automatic re-focus of HL window when playing to fix performance issues when HL window is not in focus
    * Soda cans can now be picked up and consumed by moving them close to one's face. They can also be thrown.
    * Thrown grenades can now be picked up and thrown again (with the risk of them exploding in your hand)
    * Live snarks can be picked up and are then turned back into a player weapon
    * Added option to allow dragging and grabbing stuff only with bare hands (not with a weapon)
    * Most small entities like wood pieces, glass shards, fleshy gibs etc. can be picked up, thrown, and pushed with hands/weapons

    HLVRConfig:
    * Fixed HL console output not being displayed
    * Added option to set maximum lines to display in console log and added timestamps to log
    * Hide settings that depend on another setting, if that other setting is disabled
    * Show default values for settings
    * All distances are now in the same units (previously some where ingame units, some where meters, some where cm)
    * Removed "smooth steps" option from HLVRConfig as the feature is broken

    0.6.7-beta - 2020-02-20
    * Fixed hand/weapon models and HUD not being rendered in new "normal" render mode

    0.6.6-beta - 2020-02-19
    * Fixed bug that caused the game to replace textures with HD textures every frame
    * Added option to switch between normal rendering and displaylist based rendering
    * Removed view of current VR display in HL window

    0.6.5-beta - 2020-02-17
    * Replaced HLVRLauncher with HLVRConfig
    * Added i18n support to HLVRConfig
    * General improvement of error feedback and user interface
    * Support for custom Half-Life installations that HLVRLauncher couldn't detect
    * Added movement speed settings
    * Replaced json based config file with simple keyvalue file, and split into 2 files (mod settings and settings for HLVRConfig)
    * Added support for selecting any installed language for speech recognition
    * Added support for unicode speech commands
    * Added input action for switching between walking and running (can be configured as toggle or hold)

    0.6.4-beta - 2020-01-26
    * Fixed HLVRLauncher still checking if opengl32.dll is present
    * Fixed wrong default value for engine fps
    * Fixed render bug where objects wouldn't visually move
    * Fixed controllers/hands wrongly trigger some things at distance
    * Fixed bug in physics data loading/saving that made the mod regenerate physics data everytime
    * Improved headset fps config to allow any fps value
    * Renamed third party libraries and patched client.dll to import from vr directory (makes copying dlls to Half-Life directory obsolete)
    * Added FMOD support, including 3d occlusion based on actual map
    * Improved HLVRLauncher interface
    * Added option for HMD offset (vr_headset_offset) to accommodate people of varying body sizes and/or for seated people
    * Added classic mode (unmodified 1998 models and textures)

    0.6.3-beta - 2020-01-08
    * Fixed jitter bugs on hand and weapon models
    * Fixed glitchy finger tracking
    * Fixed left hand model being slightly offset
    * Fixed controllers being wrongly switched in left hand mode
    * Fixed ammo-pickup bug
    * Fixed some issues with grabbing when finger tracking is enabled
    * Fixed view height issues
    * Fixed fps lock that was set to exactly 90; now is set to at least 90 (for the 144hz folk out there)
    * Fixed VR teleporter wrongly identifying locations in corners or close to walls as invalid teleporter targets
    * Fixed doors and other objects not reacting to players moving into them when walking IRL
    * Fixed 90° snap rotations being inverted
    * Added 45° snap rotation
    * Reworked render cycle and greatly improved performance
    * Added user-friendly config for movement direction
    * Added sanity check for physics data loaded from files
    * Removed now obsolete opengl32.dll

    EDIT: Wenn man im Launcher die FSP auf 80 setzt, läuft es mit der Rift S sehr gut. Allerdings kann man keine Custom Bindings in Steam VR mehr für dieses Spiel vergeben (wahrscheinlich wegen einem Steam VR Update) und das Spiel kommt leider nicht mit einem vernünftigen Binding... Ist für mich unspielbar so (es funktioniert z.B. nur Teleport)...

    EDIT2: Wenn man ingame das "Old Controller Bindings UI" nutzt, kann man die Buttons verstellen. Das Problem bei der Rift S ist, dass der linke Joystick im Joystick Modus ist, stattdessen muss dieser aber auf DPAD Modus umgestellt werden! Dann einfach die Richtungen zuweisen.
    Damit man sich ducken kann, muss aber zusätzlich für den linken Joystick noch der Joystick Modus hinzugefügt werden und auf Button Press -> crouch gestellt werden (kann man sich vom rechten Controller abschauen).

    Mit vernünftigen Controls ist es spielbar, aber die Performance ist immernoch schlecht und alle 5-10 Sekunden stottert es kurz auf meinem System.. Das sollte bei so einem alten Spiel nun wirklich nicht passieren... Aber trotzdem besser als die letzte Version!

    EDIT3: So hab jetzt mal Steam VR neuinstalliert (auf einem anderen Laufwerk) und im Oculus Tray Tool ASW angeschaltet. Damit lief es dann doch sehr gut. Konnte bis zum Ende von "Office Complex" spielen. ASW konnte ich auch nicht bemerken (schien nicht zu greifen?).

    Hab im Launcher diverse Einstellungen verändert um es mehr ans vanilla HL anzupassen, sprich nach Möglichkeit die "Immersive" Optionen deaktiviert (wie das Leitern klettern) und den Movement Speed nach oben korregiert.

    Es ist etwas frickelig, aber wenn man will kann man das Spiel jetzt mit dieser Mod wohl erfolgreich durchspielen. Ich selbst muss mir aber noch die perfekten Controller Bindings anlegen so ganz zufrieden war ich mit meinen Settings noch nicht.
     
    #6 Pulverdings, 21. März 2020
    Zuletzt bearbeitet: 21. März 2020
    SolKutTeR gefällt das.
  7. Habe die Controller jetzt für mich 100% passend konfiguriert und mit der Mod ist Half-Life durchaus spielbar. Habe die Modifikation bis zum Beginn des Levels "Power Up" gespielt, also ein paar Stunden. Es ist etwas frickelig macht aber Spaß! Lange nicht so ausgereift wie der Doom 3 VR Mod.

    Man braucht ab und zu mal den Teleport, aber nur sehr selten. Es stürzt beim Laden von Savegames gerne mal ab (wohl wenn man innerhlab kurzer Zeit mehrfach das selbe Savegame laden will).. Nach einem Neustart des Programms geht es dann aber. Es gibt hier und da mal einen Bug und der 3d Sound ist auch nicht ganz korrekt. Dennoch es macht Spaß!

    Wenn jemand HL1 in VR spielen will und die Zeit mitbringt sich den Mod gut zu konfigurieren, dann kann man hier Half-Life in VR erleben! Vor allem der Kampf gegen die Soldaten macht in VR was her!

    Will jemand eine voll ausgereiften Mod, muss man leider noch warten. Ob diese Mod jemals die Qualität von dem Quest Port bekommt, kann ich nicht sagen.
     
    SolKutTeR gefällt das.
  8. Habe jetzt auch mal Half-Life in VR gespielt mit der HTC Vive und Index Controllers.
    Dank der Community gibt es ja schon sehr gute einstellungen für den Controller, womit es gut Spielbar ist.
    Hatte die Tage überlegt was ich in VR spielen könnte, jetzt habe ich ja ein Spiel :D
     
  9. Falls wer Interesse an dem PCVR Mod für Half-Life noch hat:
    Gibt eine neue Version: https://github.com/maxvollmer/Half-Life-VR/releases/tag/0.6.29-beta
    0.6.29-beta - 2021-10-02
    Mod:

    • Fixed hornets colliding with hornet gun right when they spawn
    • Fixed nasty bug preventing players from moving downwards (sorry!)
    • Fixed rare crash if custom actions file has invalid characters
    HLVRConfig:

    • Added GUI for custom actions
    0.6.28-beta - 2021-03-12 (public release 2021-09-21)
    Mod:

    • Fixed rare crash bug
    • Fixed game sometimes freezing during load/save when HLVRConfig is open
    • Fixed texture mode getting reset
    • Fixed issues when teleporting while holding onto a ladder
    • Fixed issues when teleporting while holding objects
    • Fixed issues when teleporting into teleporters
    • Fixed dead headcrabs becoming alive and invincible after being picked up
    • Fixed audio being 90° rotated in FMOD
    • Fixed shooting effects coming from right hand in left-hand mode
    • Fixed crowbar not making sounds/decals when hitting level geometry
    • Fixed some controllable stationary turrets/guns/rocket launchers not reacting to VR controllers
    • Fixed invisible/mislocated VR train controls on some trains
    • Fixed rare visual issue with low res HUD sprites
    • Added proper teleporter arc
    • Teleporter beam length now takes gravity into account (longer beam in lower gravity)
    • Added option to mirror eyes if only one eye is rendered
    HLVRConfig:

    • Added option to mirror eyes if only one eye is rendered
    0.6.27-beta - 2020-08-03
    Mod:

    • Fixed headset aim when playing with keyboard and without controllers
    • Fixed crash when enabling aim laser while playing with keyboard and without controllers
    • Fixed shotgun shots not hitting monsters
    • Fixed gravity being applied twice each frame
    • Fixed some weapons shooting slightly to the lower left of where you actually aim
    • Fixed some levers not reacting to controller grab
    • Fixed game freezing on rare occasion when the player gets gibbed
    • Fixed trash compactor walls having VR train controls
    • Fixed crush traps not killing the player
    • Fixed issues with the corridor cut scene after Gordon gets apprehended
    • Re-enabled VR view in game window and added setting to turn it on or off
    • Added female scientist voice files recorded by Katie Otten
    HLVRConfig:

    • Fixed issues caused by using system language settings for number conversion
    • Fixed a rare occuring crash when closing HLVRConfig shortly after changing a setting
    • Fixed launcher settings not correctly getting stored in the settings file
    • Added option to enable left hand mode
    • Added option to enable VR view in game window
    • Added option to create minidumps of Half-Life's current state, no matter what state it is in (useful for creating dumps when the game is frozen)

    Ich persönlich werde diese nicht mehr testen, da der Quest VR Port für HL1 von Dr Beef einfach ohne Probleme funktioniert und sich perfekt spielt, da kann ich auf diese PCVR Umsetzung verzichten, die zwar spielbar ist, aber doch sehr hakelig und ja nicht mal mit Controller Bindings daher kommt.
     
    Thomas-3D gefällt das.
  10. OH die PCVR Version wird wohl doch noch weiterentwickelt. Ich bin über dieses Announcemnt im Discord gestoßen:

    1. Half-Life: VR 0.7.0-beta will release on Steam soon! When? Not sure. The store page and build are ready, and Valve is currently reviewing both. I have absolutely no idea how long Valve needs for this, but hopefully it won't take much longer. (I actually hoped to make this announcement with the Steam release, but I didn't want to wait any longer.)
    (Fun fact: Half-Life 2 VR are also preparing their release on Steam and are waiting for Valve exactly as we are.)

    Trailer:


    Entwickler hat nun auch ein Patreon und will sich Vollzeit um VR Mods kümmern, na hört sich das bekannt an?

    EDIT: Hier noch das vorläufige Changelog:
    Für mich das wichtigste: Added default binds for Vive, Index, and Oculus Touch HLVRConfig.
     
    #10 Pulverdings, 20. August 2022
    Zuletzt bearbeitet: 20. August 2022
    SolKutTeR, Thomas-3D und ToM gefällt das.