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Erfahrungsbericht Samsung Odyssey+ vs Oculus Rift

Dieses Thema im Forum "Systemvergleich & Usertests" wurde erstellt von Zork23, 13. Dezember 2018.

  1. Eigentlich ist es nicht mehr nötig diese Änderung vorzunehmen, da sie mittlerweile von SteamVR offiziell übernommen wurde.

    Aber hier zur Erklärung: Der wichtige Wert ist das 'renderTargetScale'.
    Dieser Wert bestimmt grob gesagt die Genauigkeit der Positionierung der Pixel der zu renderenden Objekte innerhalb des Renderings.
    Das ist damit etwas anderes als Supersampling, welches die komplette Renderauflösung erhöht und dann wieder auf die native Ausgabe runterskaliert um damit eine bessere Bildqualität zu erreichen.

    hier noch mal in english:

    Let me try to provide more details. What renderTargetScale does is it increases the internal limit on resolution before the downsample/upsample occurs.

    More specifically:

    On an Acer, HP, Lenovo, Dell, ASUS or other headset (1440x1440 per eye resolution):
    • renderTargetScale == 1: Limit is 1764x1764 per eye
    • renderTargetScale == 2: Limit is 2206x2206 per eye (this is the max; setting renderTargetScale > 2 won’t have an effect).
    On a Samsung Odyssey or Odyssey+ headset (1440x1600 per eye resolution):
    • renderTargetScale == 1: Limit is 1657x2065 per eye
    • renderTargetScale == 2: Limit is 2072x2582 per eye (this is the max; setting renderTargetScale > 2 won’t have an effect).
    Setting renderTargetScale will use slightly more video memory, but not much.

    The "renderTargetScale" actually has nothing to do with super sampling. The setting does not increase game rendering resolution. It only increases the size of the final composition render target. There is some kind of pixel misalignment between the SteamVR game rendering resolution and WMR's final composition render target that causes many pixels to be blurred. Increasing the render target by setting "renderTargetScale" to 2 greatly reduces the effect of this bug at pretty much no performance cost. (And yes, it works. I tried it in several games and the difference is very visible.)

    https://www.reddit.com/r/WindowsMR/comments/aazgyx/correct_ss_and_reprojection_method/
     
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